Често задавани въпроси
Модули, Хостинг, Цени, Общи въпроси
ERP системите се състоят от приложения, които са свързани и споделят една обща база данни, централизират информацията и разрешават конфликтите в нея и по тази причина нерядко биват описвани като „Централната нервна система на едно предприятие“. Те осигуряват пълна интеграция и автоматизация на всички бизнес операции, прозрачност на отделите, позволяват ефективен анализ и благоприятстват оптимизацията на процесите. Намаляването на броя на ресурсите необходими за управление на бизнеса от край-до-край води до спестяване на разходи и по-висока производителност.
ERP системите помагат ефективно в управлението на целия бизнес. Правилният избор на ERP система осигурява много предимства, които могат да варират в зависимост от начина на внедряване на системата и степента на нейното приемане. По-долу са изброени само малка част от ползите за бизнес организациите:
- По-ниски оперативни разходи благодарение на възприемането на най-добрите практики и рационализиране на бизнес процесите;
- Намаляване на риска чрез максимизиране прозрачността на бизнеса благодарение на подобрена цялост на данните и финансов контрол;
- Повишено и подобрено сътрудничество между потребителите, споделящи общи данни в базата данни;
- Ускорена отчетност и подобрена производителност в реално време, дължаща се на по-бързото проследяване на данни и лесното споделяне на резултатите;
- Подобрена ефективност, произтичаща от споделения потребителски опит в множеството правилно дефинирани бизнес процеси и функции;
- По-висока продуктивност като естествено следствие от оптимизацията и автоматизирането на основните бизнес процеси. Така всяка организация ще може да извършва повече с по-малко ресурси.
Съвременните ERP системи се предлагат в различни варианти: локално базирани, в облака (собствен / външен), както и в хибриден вариант, комбиниращ изброените дотук среди:
- Локално базирана ERP – традиционният модел, при който ERP системата се инсталира в центъра за данни на съответните компании. Ключовото предимство на локалните ERP системи е контролът (включително и върху сигурността на данните, особено ако са чувствителни), който предоставя на организацията, но този контрол върви и с отговорността за управление и поддръжка на системата, което може да е ресурсоемко.
- Облачно базирана ERP – наричан още SaaS ERP (тъй като се доставя като услуга по Интернет, за която компанията е абонирана) се хоства в външен сървър (в облака) и обикновено се управлява от самия доставчик на хостинг-услуги. С внедряването на облачно базирана ERP се спестяват някои ИТ-дейности като актуализации, поддръжка и архивиране. Това е, което превръща облачните ERP в предпочитан избор – поради по-ниските първоначални разходи, по-голямата мащабируемост и по-лесната интеграция.
- Хибридна ERP – комбинация от двата вида системи, често с локално базирана ERP в централния офис и облачно базирани ERP системи в дъщерни дружества.
- ERP за малкия бизнес – бизнес решенията за малките компании често са облачно базирани с цел минимизиране на разходите, лесни за интеграция и позволяващи растеж успореден на този на организацията. Те позволяват на компаниите да се отърват от безбройните екселски файлове и локално инсталираните приложения.
- ERP за средни по размер компании – компаниите и дружествата, дефинирани като средни по размер, винаги могат да се възползват от вградените вече добри практики в ERP системите като Управление на веригата от доставки, Дистрибуция и Производство.
- ERP за големи предприятия – огромните корпорации, извършващи операции по целия свят обикновено се нуждаят от изключително здрава и надеждна ERP система на водещ доставчик на решения. В техния случай може да бъде приложен всеки един от трите възможни подхода – базирана локално, в облака или хибридно приложен режим.
5 причини да потърсите ERP решение:
- Обща база данни – централизирана, консистентна и надеждна информация, осигуряваща солидна база за вземането на прецизни решения от страна на ръководството. Повишава се също така и прозрачността на данните, което без ERP система на практика е невъзможно.
- Автоматизация – периодично повтарящите се дейности лесно могат да бъдат автоматизирани, което се отразява в по-висока производителност и ефективност, тъй като спестяват време и ресурси на компанията;
- Интеграция – пълна интеграция с други софтуерни приложения и източници на данни с цел ускоряване на процеса и намаляване на зависимостта от външни доставчици;
- Най-новите технологии – различните ERP модули позволяват незабавното възползване от бързо напредващите технологии като IoT (Интернет на Нещата), RPA (Автоматизация на роботизирани процеси), поддръжка на Изкуствен Интелект и машинно обучение;
- Истинска сигурност – една от най-отличителните характеристики на ERP системите е надеждността на данните. Ако компанията използва и облачно базирано ERP решение, тогава данните биват напълно криптирани и защитени, което е от изключително значение за организации, боравещи с чувствителна информация.
Точно така! Планове „Стандарт“ и „Персонализиран“ включват всички модули срещу единична такса. Освен това „Безплатният план за едно приложение“, „Стандартен“ и „Персонализиран“ включват неограничена поддръжка и хостинг.
Стандартният план се хоства в Odoo Online, облачната инфраструктура на Odoo S.A. за хостване на бази данни без потребителски модули.
С Персонализирания план можете да хоствате в Odoo Online без допълнителни разходи или една от тези две опции:
- Изтеглете Odoo Enterprise и го хоствайте сами;
- Хостинг на Odoo.sh, платформата за непрекъсната интеграция, която да хоства вашите тестови и продуктивни бази, което ви позволява да разработвате или използвате персонализирани модули.
Да, „Безплатният план за едно приложение“ позволява множество компании. Можете също така да изберете Odoo Studio като приложение от Безплатния план.
Ако изберете приложение, което зависи от други приложения (напр. електронната търговия зависи от уебсайта и фактурирането), получавате и тези необходими приложения безплатно. Така че можете да започнете с всяко приложение и ние гарантираме, че използването му е безплатно за неограничени потребители, завинаги, независимо от зависимостите на приложението.
За да надградите от „Безплатен план за едно приложение“ към „Стандартен“ план, просто инсталирайте допълнителните приложения, от които се нуждаете. Ако инсталирате Студио или добавите компании към вашата база данни, автоматично ще преминете към „Персонализиран“ план.
Персонализираният план е за компании, които искат да управляват множество компании в една база данни и които трябва да персонализират Odoo чрез Studio, персонализирани разработки или чрез API.
Когато използвате Odoo Online, можете да изтеглите резервно копие на вашата база данни по всяко време чрез контролния център. Odoo Online или Odoo Enterprise (On-premise или Odoo.sh) е един и същ софтуер. Само хостингът и инфраструктурата са различни: имейли, резервни копия, архивиране на бази данни и др. Нашата облачна инфраструктура работи на най-новата версия на Odoo с редовни актуализации. Локалните потребители трябва да използват най-новата стабилна версия на Odoo. Ако искате да преминете от Odoo Online към Odoo On-premise, най-доброто време да направите тази промяна е веднага след пускането на най-новата стабилна версия.
Външно API означава, че настройвате външен за системата софтуер, който инициира заявки за извличане или актуализация на данни към Odoo API (JSON-RPC или XML-RPC). Когато заявката е инициирана от самото Odoo – това не се счита за външно API. В случаите когато приложение на Odoo използва външна услуга към доставчици като (Stripe, PayPal, UPS, FedEx, DHL и т.н.), VoIP доставчици или интеграция с банки – това се счита за част от Стандартния план.
ERP модулите са ключовите компоненти на всяка система за планиране ресурсите на предприятието. Те са самостоятелни софтуерни приложения, които покриват специфични бизнес области. Съвместно всички модули образуват интегрирана ERP система, където всички те си взаимодействат, обменяйки информация в реално време.
Терминът модул и приложение често се използват взаимозаменяемо. Мислете за приложенията като за колекция от модули. Модулите представляват градивните елементи на приложенията, отделни части от код, които съставляват и/или надграждат функционалността.
Броят модули зависи от размера и нуждите на всяка компания. Като цяло големите организации се нуждаят от повече модули спрямо по-малките. Най-често срещаните модули включват Финанси, Склад, Управление веригата доставки и Управление на взаимоотношенията с клиенти. В допълнение към основните модули Odoo App Store разполага с над 40 000 платени и безплатни приложения, които могат да бъдат изтеглени и инсталирани, с цел персонализация и разширяване на функционалността на вашата ERP система, което превръща Odoo в най-голямата корпоративна екосистема в света.
Odoo Studio позволява персонализацията на модули, така че те да отговарят на специфичните изисквания на компаниите. Препоръчително е да се работи с опитен партньор на Odoo, тъй като персонализациите трябва да бъдат изградени по начин, който лесно позволява тяхното адаптиране към новите версии на софтуера, които разработчикът регулярно публикува.
Онлайн хостингът е тип SaaS (софтуер като услуга), който ви позволява да получите достъп до вашата база данни през облака. Чрез уеб браузър просто трябва да се свържете с www.odoo.com с вашите идентификационни данни за достъп. С този тип хостинг вие не носите отговорност да поддържате вашата база данни, тъй като всичко се управлява от Odoo.
Локалният хостинг изисква изтеглянето на софтуера и инсталирането му на ваш компютър или сървър. При този тип внедряване вие сте отговорни за всичко, свързано с работата на системата. Трябва да закупите мрежова инфраструктура, захранване, сървъри, операционна система и т.н. и да се грижите за всички необходими инфраструктури, които поддържат системата безопасна, работеща и актуална. Локалният хостинг осигурява пълен контрол и автономност на вашата база данни, но изисква добри технически познания, за да приложите и поддържате този вид хостинг.
Odoo S.A. предлага Odoo.sh като PaaS (платформа като услуга), която е смесица между двата вида хостинг, споменати по-горе. Позволява ви да създадете своя облачна база данни, докато имате инсталирани персонализирани разработки или приложения от трети страни. Версията Odoo Community обаче НЕ се поддържа в облака, а само с локален достъп, където Odoo е инсталиран на вашия компютър или сървър.
Свържете се с нас