Odoo ERP версия 16
НОВИТЕ НЕЩА в Odoo ERP 16 включват:
- Бързодействие – всеки прозорец в ЕРП системата се зарежда и рендира информацията средно 3.7 пъти по-бързо спрямо предходната 15 версия. Уебсайтът и електронната търговия са 2.7 пъти по-бързи при зареждането на контролери.
- Нови табла за управление – базирани на електронни таблици отчети заместват досегашните изгледи на таблото.
- Контекстуално базирани полета – възможност за създаване на персонализирани полета в зависимост от съдържанието, което изобразяват.
- Палета с команди – отваряне на менюта в нови раздели от командната палитра.
- Множество езици – възможност за инсталиране на няколко езика едновременно.
- Подобрен потребителски интерфейс на командната лента и цялостен дизайн. Подобрено поведение на разделите.
НАВИГАЦИЯ:
- Outlook OAuth – възможност за свързване към пощенски сървър на Outlook с OAuth удостоверяване.
- Деактивиране на акаунт в портала – Потребителите на портала вече могат сами да премахват своите акаунти.
- Подобрена е навигацията, интерфейсът и четливостта на приспособлението за банково съгласуване на плащанията.
- PDF визуализация: Връзки – всички линкове вече се отварят в нов раздел на браузъра при визуализация на прикачен PDF-файл.
- PDF отчети – добавена е поддръжка на нови шрифтове, разстоянието между секциите в PDF отчетите е увеличено, за да се подобри четливостта им и други.
- Актуализирана навигация в модул Счетоводство с цел избягване на техническата информация и разрешаване на по-лесния преход между различните екрани.
- Стак за HTTP маршрутизиране – стакът за маршрутизиране на HTTP е изцяло преработен с цел обработка на грешките по-бързо, както и да стане по-лесен за работа.
- GDPR модул – добавено действие за търсене на поверителност с цел откриване на всички срещания на контакт и възможност за архивиране/изтриване, ако е необходимо.
СЧЕТОВОДСТВО:
- Аналитичност – нов аналитичен модул улеснява аналитичното разпределение във фактурите, аналитични планове (заместващи групите), както и аналитични модели на разпределение. Анализирайте финансовите отчети по аналитични сметки и/или планове. Масовото редактиране на аналитичности е позволено в списъчните изгледи.
- Одити на журнали – различни подобрения в одита на журналите: повишена цялостна четливост, премахната повтаряща се информация, празните журнали вече се игнорират и са включени данните за данъците.
- Режим счетоводни компании – активирайте режим Счетоводни компании за да получите достъп до допълнителни полета за Тотали, както и възможност за ръчно редактиране на числените серии за фактури.
- Счетоводни Отчети – отчетите във Финансовия модул са напълно преработени, за да се подобри тяхната производителност, потребителски интерфейс, дефиниция и одит.
- Счетоводно меню – редуциран е броят на елементите в менюто, за да помогне на потребителите да намерят правилното меню по-бързо в зависимост от типа операция.
- Анулиране на актив – добавена е възможност да анулиране на Дълготраен актив.
- Активи: Неподлежащ на приспадане данък – първоначалната стойност на актива вече се увеличава с неприспадащата се част от данъка (ако има начислени такава).
- Активи: отрицателен баланс – добавено управление на активи с отрицателно салдо и възможност за изчисляване на амортизации на база ефективния брой дни в период.
- Кредитен лимит по Партньор – настройка на кредитен лимит за фирма и/или партньор. Когато общата сума на отворените фактури за този партньор достигне зададения лимит, се показва предупреждение в Поръчките и Фактурите за продажба.
- Преобразуване на валутен курс: Дата на фактура – датите на която са издадени фактурите вече се използва за задаване на обменния курс вместо Счетоводната дата.
- Импорт на данни – добавени са ново ръководство, шаблони и функционалности за импортиране на следните счетоводни данни: Сметкоплан, Контакти и позиции в журнал.
- Качване чрез плъзгане и пускане – импорт на файлове чрез техниката „Плъзгане и Пускане“ върху картите на счетоводното табло (фактури за покупко/продажби, сметки, банкови журнали, разни) или изгледите на списъци с журнали.
- Подновяване на тарифните кодове на Интрастат – тарифните кодове на стоките за Intrastat бяха подновени, а кодът на Транзакциите по подразбиране беше актуализиран до двуцифрен, в съответствие с изискванията към 1 януари 2022 г.
ПОКУПКИ:
- Съпоставяне на Цена между Поръчка и Фактура – себестойността на стоките се коригира, когато цената във фактурата е различна спрямо цената в Поръчката за покупка.
- История на Покупките – проследяване историята на покупките на даден продукт в Заявките за оферти, което помага за анализиране на неговата историческа себестойност.
- Статус на Складова разписка – Статусът на складовите разписки вече е добавен към Поръчките за покупка. Този статус позволява преглед с един поглед дали продуктите са получени, частично получени или изцяло неполучени. Освен това позволява да се види дали са доставени навреме.
- Покана за търгове – обновена тръжна процедура. Опция за създаване на алтернативни Заявки за оферти с възможност за тяхното по-лесно сравняване, като създаването на специален договор за покупка вече не е нужно.
ПРОДАЖБИ:
- Amazon Marketplaces – конекторът към Амазон вече поддържа всички познати видове Маркетплейс, включително най-новите.
- Анулиране на потвърждение на Поръчка за продажба – при анулиране на Поръчка за продажба, която вече е изпратена до клиент, потребителят трябва да потвърди анулирането. Има и опция за изпращане на имейл до клиента.
- Анулирано плащане по Фактура/поръчка за продажба – възможност за предотвратяване потребителите да преведат плащане по анулирана Поръчка за продажба или Фактура чрез линк за плащане.
- Купони, карти за лоялност и електронни портфейли /eWallets/ – промоции, купони, карти за лоялност и подаръци на клиенти. Проследявайте използването им в модулите за ПОС, Продажби и Електронна търговия.
- Статус на експедиционни бележки – Статусът на експедираните стоки към клиентите е добавен към Поръчките за продажба. Този статус позволява да се види само с поглед дали продуктите вече са доставени, частично доставени или изобщо не са доставени. Освен това позволява да се види дали са доставени навреме.
- Партньорски ценови листи – при промяна на ценовата листа на партньор се извежда предупреждение, ако има отворени Поръчки за продажба, включително в количката за пазаруване на уебсайта.
- Авансови плащания – подобрен потребителски интерфейс, когато фактура за авансово плащане е свързана с Поръчка за продажба.
ПРОИЗВОДСТВО:
- Отчети за разпределение – репортите за разпределение вече са налични и за Поръчките за производство. Ако две или повече Производствени поръчки са свързани, взаимоотношенията родител/дете се създават автоматично. Ако дадена Производствена поръчка е свързана с Поръчка за продажба, нейната връзка и статус вече могат да се видят в портала за клиенти.
- Непрекъснато производство – за определени типове производствени операции могат да се настроят автоматичното потребление на проследявани продукти с партиден/сериен номер по време на самото производство. Промените в количеството в производствената поръчка се пренасят автоматично както към трансферния документ преди, така и към този след производството.
- Известия за партиди с изтекъл Срок на годност – известия при използване на партиди с изтекъл срок на годност, както за производствени поръчки, така и за операции по изтегляне на компоненти.
- Ръчна консумация в ПП – изберете компоненти от спецификацията на материалите, които трябва да бъдат ръчно регистрирани по време на производствения процес. След това консумацията на тези компоненти трябва да бъде ръчно регистрирана преди затварянето на производствената поръчка.
- Работна поръчка – редизайн на изгледа на работната поръчка на таблет. Четири различни типа обратна връзка за подобряване на BOM вече са достъпни от меню Действие. Служителите могат да влизат в работни центрове и работни поръчки индивидуално или едновременно. Техните разходи за график след това също се вземат предвид при изчисляването на крайната себестойност на произведения продукт.
- Преглед ПП/СпМ – пълен редизайн на отчета за структурата и разходите, преименуван на Общ преглед. Сроковете за доставка и следващата дата на наличност, базирани на текущата и прогнозната наличност, вече са налични.
- Операционни зависимости – създаване на зависимости между отделните операции в СпМ, които динамично влияят върху планирането и състоянието на работните поръчки.
- Разделяне и обединяване на ПП – разделяне на производствени поръчки за партидно производство или разделяне и възлагане на производството на различни служители или работни центрове. Обединяване на производствени поръчки за партидно производство или планиране.
- Капацитет на Работни центрове – разширен специфичен капацитет на работните центрове чрез отчитане на времето за настройка и почистване.
СКЛАД:
- Автоматични пакетни трансфери – възможност за автоматизиране създаването на партиди на ниво тип операции за Контакт, Оператор или Държава на местоназначение.
- Принудителни Поръчки за неизпълнени доставки – възможност за настройка на Поръчките за оставащо количество да се създават автоматично (или не) за конкретен тип операция.
- Корекция на складови наличности – добавени категории за съхранение и дата на последно преброяване. Вече се показва предупредителна икона до дублиращите се числени серии. Добавен е бутон „Прилагане към всички“ в горната част на екрана и филтър за продукти със звезда.
- Партиди и Пакети: баркодове GS1-128 – вече е възможно да се създават GS1 етикети за партиди и серийни номера (съдържащи продукт, партиден/сериен номер, срок на годност и дата на продажба). Отпечатване на съдържанието на пакета също така отпечатва datamatrix-кодовете на цялото съдържание (включително Партиден/Сериен Но. Дата на годност и други).
- Сканиране на пакети – филтриране на трансфери чрез сканиране на пакети. Отворете трансфер, като сканирате пакет или баркод за трансфер в списъка с трансфери. Сканирайте пакет, за да разберете съдържанието му от главното меню.
- Сканиране по Тип операция – определете какво трябва да се сканира (или не) за конкретен тип операция: местоположение, продукт, серийни/партидни номера, пакети, местоназначение. По-добри инструкции в лентата с бутони.
- Назначаване на потребител по Събиране на стока – елиминирайте риска двама души да извършват една и съща операция, като автоматично присвоите потребител за събиране на продуктите, веднага щом даден потребител промени техните количества.
- Снабдяване: Нива по Склад – преглед на очакваните складови наличности в отчета за снабдяване от доставчик при зареждане на стоки чрез трансфер от други складове.
- Справки и менюта – преработена е цялата отчетност. Лесно преминаване от една справка към друга. Редизайн на менютата с цел бързодействие и подобрена навигация.
ЕЛЕКТРОННИ ТАБЛИЦИ:
- Финансови функции – добавени са над 30 нови финансови функции.
- OCR търсене – търсене в съдържанието на документ, сканиран чрез OCR.
- Отворен код – библиотеката с електронни таблици е с отворен код в LGPL.
- Конвертиране на XLSX файлове – конвертирайте качен XLSX файл в модул Електронни таблици.
- Замразяване на панели – възможност за фиксиране на редове и колони за по-добра и ясна четливост.
- Функции NA(), ISERR() и ISNA() – имплементирани са функциите NA(), ISERR() и ISNA() за поддръжка на XLXS.
- Счетоводни функции – добавен е нов набор от функции за извличане на счетоводни стойности (напр. Салдо, Дебит и Кредит).
- Формат на големи числа – добавен е нов формат за показване на големи числа като съкратени низове – напр. 100 000 се съкращава на 100k.
- Функция за конвертиране на валута – внедрена е функция за конвертиране на валута (‘currency.rate()’), базирана на таблица res.currency.rate.
- Клавишна комбинация за абсолютни препратки към клетки – задайте абсолютните адреси на клетките с помощта на клавишната комбинация F4.
- Вмъкване на графики – предвидена е възможността за вмъкване на графики в електронна таблица с помощта на бутона „Вмъкване в електронна таблица“.
- Графики – цветът на шрифта по подразбиране на диаграмата вече е базиран на цвета на фона на диаграмата, за да се увеличи максимално четливостта. Добавено е глобално филтриране за диаграми.
- Максимален размер на файла – възможност за задаване на максимален размер за файловете за импорт в модул Документи. Показва се съобщение за грешка, ако файлът за импорт е прекалено голям.
… и още куп други подобрения, касаещи останалите модули и приложения в системата с отворен код Odoo ERP.
Свържете се с нас