Odoo ERP версия 19
НОВИТЕ НЕЩА в Odoo ERP 19 включват:
- Счетоводство – добавен е нов индустриален пакет за счетоводни компании, управление на потенциални клиенти, документи, клиентски сметки и фактуриране.
- Фискални позиции – премахнати са данъчните съпоставяния във фискалните позиции. Вместо това, всеки данък се декларира към коя фискална позиция е приложим (празно означава „Всички“) и декларира кои данъци от други фискални позиции замества (напр. 0% експортен данък декларира, че замества националните данъци върху продажбите в контекста на експортната фискална позиция). Данъците по подразбиране се филтрират по фактури въз основа на фискалната позиция и по продукти въз основа на вътрешната фискална позиция (първата в списъка).
- Фискалните позиции вече задължително се определят въз основа на тяхната последователност, като се прилагат филтри за приложимост. Множеството локализации са опростени до една вътрешна фискална позиция. Във фактурите данъците в текущата фискална позиция, които се заменят с други, се филтрират по подразбиране, като допълнителните данъци все още са достъпни чрез „Търсене на още“.
СЧЕТОВОДСТВО:
- Данъци по подразбиране – данъците по счетоводните сметки се прилагат само във фактури, дебитни и кредитни известия, но не по счетоводни записи в журналите.
- Аналитични бюджети в безплатното приложение – можете да използвате бюджети без да инсталирате модул Покупки, за лесно бюджетиране.
- Агрегиран годишен отчет и одиторски справки – стандартният акумулиран годишен отчет улеснява отчитането в края на годината, като комбинира Баланса, Отчета за печалбата и загубата, и Оборотните ведомости, така че потребителите да могат да ги отпечатват наведнъж.
- Добавени са шаблони за импортиране на Дълготрайни активи.
- Опцията „Дебитно известие“ в менюто „Действия“ вече е заменена със специален бутон.
- Интерфейсът за банково съгласуване е опростен с цел подобряване разпознаването на транзакциите.
- Равняване – неосчетоводените записи вече позволяват да бъдат съгласувани. Евентуални автоматични движения (като обмяна на валута или движения на парична база) се създават в черновата едновременно със съгласуването. При осчетоводяване на оригиналния запис, съгласуването също се потвърждава автоматично.
- Отстъпки в брой – добавена е опцията „Винаги (при фактура)“ за намаляване на дължимия данък при определени условия на плащане с отстъпка в брой.
- Сметка за авансово плащане – полето „Сметка за авансово плащане“ е преместено от „Категория продукт“ в „Настройки Счетоводство“.
- Откриване на дублирани фактури за покупка – когато бъде открит потенциално дублиран документ, предупредителният банер остава видим дори след осчетоводяване и полето „Референция“ на засегнатите сметки се маркира в списъка. Дублираните документи се изключват от автоматично осчетоводяване.
- Фискални категории по сметки – данъчните категории са преместени по счетоводни сметки, за да се позволи задаването на различни ставки за сметки в една и съща категория (напр. за разходи за автопарк), без да се дублират категории.
- ISO20022 – дефинирайте платеца на отделни плащания при генериране на пакетни плащания за файлове за плащане по ISO20022. Инструкцията за приоритет може да бъде зададена за плащания за метода на плащане ISO20022 и неговите варианти. Изходящите плащания по ISO20022 вече включват идентификатор „от край до край“, за да се опрости съгласуването.
- Отваряне на дата – функцията „Отваряне на дата“ позволява проверка на състоянието на непогасените суми след края на финансовата година на компанията, за да се гарантира точността на финансовите отчети.
- Данък при източника върху плащането – добавена е опцията за директно прилагане на данък при източника върху плащането (налично от версия 18.0).
- Печат и изпращане – подобрено е оформлението и използваемостта на съветника за изпращане и печат, достъпността на опциите в менюто „Печат“ и възможността за персонализиране на отчети за действия и шаблони чрез Studio.
- Касови бележки за продажба – касовите бележки могат да се активират в настройките. Локализацията може да бъде настроена да отменя данъците по подразбиране в зависимост от местните изисквания.
- Съпоставяне на поръчки за покупка – при импортиране на фактури на доставчици (чрез XML или OCR), Odoo ще търси препратки към поръчки за покупка навсякъде в импортираната фактура (включително онлайн описания), за да съвпадне със съществуващите поръчки за покупка.
- Дата на облагаема доставка – Датата на облагаема доставка се активира само за държави, които я изискват.
- Данъчна декларация: знаци за данъчни етикети: знаците + и – са премахнати от данъчните етикети в данъчните декларации; инверсиите вече се обработват директно в редовете на отчета.
- Данъчна декларация – добавена е нова функция за данъчна декларация, която поддържа задълженията и сроковете за подаване на фискални декларации и автоматизирани проверки за валидиране, за да се гарантира точно подаване. Функцията е персонализируема, за да отговаря на нуждите за локализация в различните региони.
ПОКУПКИ:
- Алтернативни оферти – създавайте множество алтернативни Оферти едновременно, като използвате правилната валута на доставчика и копирано аналитичното разпределение от оригиналната Оферта.
- Анулиране и изтриване на поръчки за покупка – вече е възможно да анулирате и изтривате поръчки за покупка, за да позволите създаването на фиктивни поръчки по време на тест.
- Закупуване въз основа на прогнози – закупуване на необходимите количества от продуктовия каталог въз основа на прогнозираното търсене за предстоящите дни.
- Групиране на оферти за доставчици – определяне за всеки доставчик дали неговите Оферти трябва да бъдат групирани въз основа на очакваната дата на пристигане.
- Покупка и продуктови единици – при покупка в единица или опаковка, която се различава от продуктовата единица, цената в продуктовата единица се показва до цената в покупната единица в продуктовия каталог.
- Поръчки за покупка от поръчки за продажби – създавайте поръчки за покупка от поръчки за продажби, идващи от друга база данни на Odoo, като използвате специален бутон в клиентския портал.
- Премахване на заключен статус – статус „Извършен“ на поръчките за покупка е заменен с опция (Yes/No) за заключване/отключване на Поръчката за покупка.
- Интелигентно актуализиране на Единичната цена – единичната цена на редовете по поръчка няма да се преизчислява автоматично след ръчно редактиране.
ПРОДАЖБИ:
- Каталог – създавайте и управлявайте секции за поръчки в каталога. Използвайте етикети за търсене на продукти.
- Конструктор на оферти: Заглавен блок/долни колонтитули по подразбиране – задайте Заглавен блок и долни колонтитули по подразбиране в Конструктора на оферти.
- Отделно отпечатване и изпращане на оферта – добавен е бутон за отпечатване и маркиране на оферта като изпратена без изпращане по имейл.
- Корекция на комисионните – за да коригирате постижението на даден търговец, изберете търговския представител в плана за комисионни, за който сумата е добавена, и търговски представител, за когото сумата е намалена.
- Бележки за прогноза за комисионни – вече е възможно търговците да добавят бележки относно прогнозата си за комисионни за даден период в списъка с комисионни.
- Дата на доставка въз основа на типа продукт – Очакваната дата на доставка на поръчка за продажба вече взема предвид само Стоки, но не и Услуги.
- Редактируеми опционални продукти в портала – раздели или подраздели на оферти вече могат да бъдат задавани като опционални, като потребителите на портала могат да избират количества за тези редове директно в портала.
- Интеграция с Gelato – свържете Odoo с Gelato, услуга за печат при поискване.
- Карти за лоялност: продуктов домейн – дефиниране на продуктов домейн при задаване на условни правила за карти за лоялност.
- Интеграция със Shopee – извличане на поръчки за продажба и експедиционни бележки и синхронизиране на складовите наличности с интеграцията със Shopee.
- Скриване на цените и състава на секциите – скриване на цените на редовете в (под)секции, за да се покаже само общата сума, или скриване на всички редове на (под)секция, за да се покаже само общата сума в отчета и портала.
- Частични плащания в потребителския портал – частичните плащания за клиентски фактури вече се обработват в клиентския портал, което позволява авансови плащания или частични плащания според условията на плащане и пълно плащане, когато е необходимо.
- Известия на екипа по продажбите за платени фактури – екипите по продажбите се уведомяват, когато фактурите са платени.
- Допълване на портфейл от портала – потребителите вече могат да зареждат електронния си портфейл от портала.
ПРОИЗВОДСТВО:
- Спецификации за Материали: размер на партидата по подразбиране – задайте размер на партидата по подразбиране в спецификациите на материали, за да зададете предварително количеството на новите производствени поръчки.
- Спецификации с Материали: Маркиране на полето за потребление – ръчното потребление е премахнато от конфигурацията на спецификацията на материалите.
- Преглед на Спецификацията на материалите и капацитет на работния център – общият преглед на спецификацията на материалите е актуализиран и капацитетът на работния център е опростен.
- Изглед на Гант за производствени поръчки – добавен е изглед на Гант за производствени поръчки, което улеснява визуализирането на текущи и предстоящи производствени поръчки.
- Множество серийни/партидни номера на производствена поръчка – генерирайте множество серийни или партидни номера от една производствена поръчка.
- Оценка на разходите за операции – определете как се оценяват производствените операции: въз основа на реалното използване или на фиксирана цена.
- Статус на работната поръчка – статусът на работната поръчка може да се редактира.
- Разделяне на Поръчка за производство – разделянето на производствени поръчки вече е много по-лесно за потребителя.
- Приемане от подизпълнител – всички стандартни функции за приемане на складови наличности вече са налични и при подизпълнение.
- Изглед за търсене на работни поръчки – филтрирайте работните поръчки по стойности на атрибути или компоненти и редактирайте началната дата от списъчния изглед, за да организирате по-добре последователността от работни поръчки за обработка.
- Отражение върху себестойността от служители в работния център – за оценки AVCO и FIFO, трудът по производствените поръчки използва почасовата цена на служителите, зададена в работния център, ако не е зададена почасова цена в конкретния запис на служителя. Тази цена влияе пряко върху изчислената оценка на готовия продукт.
- Потребителски интерфейс за Поръчка за производство – във формуляра за производствена поръчка е добавено поле за редактируем краен срок за производствена поръчка. Колоната с квадратче „Консумирано“ е премахната. Иконата за списък на редовете за движение е заменена с избираема връзка „Избиране“ за всички движения на запасите.
- Главен производствен график – изчислете прогнозираното търсене за бъдещи периоди, като използвате исторически данни или действително търсене в MPS.
- Полето „Максимално количество за попълване“ в Главния производствен график е премахнато.
- Главният производствен график е подобрен, за да: разделя преките и косвените изисквания; лесно идентифицира ситуации, при които действителното търсене надвишава прогнозите, като използва филтъра „Прогнозата е твърде ниска“; обработва по-точно ранните пристигания или завършването на производството, когато действителното попълване надвишава предложеното количество, прогнозираните количества се коригират съответно.
ПРОЕКТИ:
- Автоматично планиране при гъвкави графици – автоматично планиране на задачи за служители с гъвкави графици.
- Добавяне на асоциирани лица по имейл – добавете асоциирани към проекта лица в полето „До“, когато създавате задача по имейл.
- Изглед на Гант за задачи в портала – задачите вече могат да се преглеждат в изглед на Гант от портала.
- Множество нива на приоритет за задачи – задайте по-подробни приоритети на задачите с множество нива на приоритет.
- Плъзгане и пускане на задачи в календарен изглед – планирайте съществуващи задачи, като ги плъзнете и пуснете в календарния изглед.
- Споделяйте частни проекти с потребители на портала – предоставяйте на потребителите на портала достъп до частни проекти.
- Създаване на множество работни листове едновременно от изглед на календар.
- Шаблони за Проекти – създавайте проекти, използвайки шаблони с предварително попълнени данни. Присвоявайте роли на задачи в шаблони за проекти и избирайте потребителите, които да заемат тези роли, когато създавате нов проект.
- Шаблони за Задачи – създавайте шаблони за задачи за многократна употреба, за да ускорите настройката им и да стандартизирате работните процеси.
- Шаблон за Задача за сервизни продукти – изберете шаблон за задача за сервизни продукти, конфигуриран да създава задача автоматично, когато поръчката за продажба бъде потвърдена.
- Планиране на задачи въз основа на шаблон – когато създавате нов проект от шаблон, планирайте всички задачи според шаблона.
СКЛАД:
- Възможност за задаване на планирани крайни дати, с цел подобряване планирането на изпращанията.
- Партиди и изпращания – пренареждайте доставките от картографския изглед, за да оптимизирате маршрутите си.
- Прогнозен отчет: продукти с изтекъл срок на годност – прогнозираният отчет показва кои продукти с дати на изтичане трябва да бъдат премахнати от склада и изключва залежалите артикули от наличните и прогнозираните количества.
- Оценка на запасите – оценката на наличностите е опростена и са добавени нови функции, включително нов интерфейс за приключване и поддръжка за обратно датиране на прехвърляния.
- Местоположения – конфигурацията на местоположенията е опростена и ненужните виртуални местоположения, създадени по подразбиране, са премахнати.
- Партиди и серийни номера – навигацията от серийните номера на клиентите и партидите е подобрена, за да осигури директен достъп до свързаната информация, а изгледът на формуляра за партида/сериен номер е преработен.
- Филтър за закъсняла наличност – използвайте филтъра за закъсняла наличност за трансфери и производствени поръчки, за да видите поръчки за продажби с продукти, които се очаква да пристигнат след датата на доставка.
- Обединяване на опаковки с ЕдМ – продуктовите единици и продуктовите опаковки са обединени в един опростен модел. Категориите ЕдМ са премахнати.
- Множество маршрути в редове на Поръчка за продажба – задайте множество маршрути, комбинирани в ред на поръчка за продажба (т.е. MTO и Покупка), за да решите как да се попълни продуктът за тази поръчка за продажба.
- Партньор в отчета за проследяване – имената на доставчиците и клиентите се показват директно в отчета за проследяване.
- Конфигурация на маршрута на продукта – маршрутите на продукта се задават автоматично, когато е възможно (т.е. маршрут „Купуване“ за продукти за закупуване и маршрут „Производство“ за продукти със спецификации).
- Продукти с липсващи доставчици – когато липсва доставчик за продукт с маршрут MTO, вече се използва маршрутът по подразбиране за склад, за да се предотврати блокирането на търговците.
- Правила за пренареждане – правилата за пренареждане вече включват настройка за хоризонт (по подразбиране зададена на 365 дни), ново поле за краен срок, показващо най-късната дата за пренареждане на продукт преди достигане на минимална наличност, и предварителен преглед на данни (напр. честота на поръчките, средна наличност) въз основа на минало търсене и избрани минимални/максимални стойности.
- Правилата за пренареждане вече използват и единицата, дефинирана в ценовата листа на доставчика или в спецификацията на материалите, като кратно по подразбиране, за да изчислят количеството за поръчка. Количеството за поръчка вече може да надвишава максималното количество, когато се използва кратно, за да се избегнат случаи, в които не се поръчва достатъчно количество поради закръгляване надолу.
- Изглед за попълване – изгледът за попълване вече показва стойности по подразбиране в преди това празни колони (напр. Маршрут, Доставчик и др.). Това позволява филтриране по доставчик, за да се идентифицират бързо правила, които вече използват конкретен доставчик по подразбиране, и правила, които могат да бъдат променени, за да се използва този доставчик за изпълнение на поръчка.
- Предложено количество за попълване в каталога на доставчиците – създавайте поръчки за покупка, като използвате предложени количества за закупуване от вашите доставчици, въз основа на историята на продажбите и търсенето на вашите продукти.
- Склад в отчета за проследяване – краткият код на склада вече се показва в отчета за проследяване.
- Известия за доставка в WhatsApp – изпращайте известия за доставка чрез WhatsApp.
ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ:
- ChatGPT 5.0 – вече е наличен ChatGPT 5.0.
- AI бутон в горната лента – поискайте помощ от AI, като използвате бутон в горната лента.
- AI агенти – чат с AI агенти, които могат да учат от вашите документи и да извършват определени действия.
- Помолете AI за помощ – напишете заявка на нормален език и AI ще я трансформира в домейна на Odoo.
- Чернови с Odoo AI – използвайте AI, за да пишете чернови на имейли, да подобрите текст или да обобщите разговора.
- Търсене в мрежата за полета и действия – помолете AI да търси в мрежата, когато актуализира полета или извършва действия на сървъра.
- Заявки към база данни с AI агенти – вътрешните потребители вече могат да чатят с AI агент, за да правят заявки към собствените си записи в базата данни.
- Шаблони за имейли – вмъкнете AI подкана в шаблони за имейли и когато изпращате отделни или няколко имейла едновременно.
- Gemini акаунт – използвайте вашия собствен Gemini акаунт като Odoo AI доставчик.
- Интеграция с чат на живо – свържете AI агент към вашия чат на живо.
ДРУГИ:
- Кеширани преводи – преводите се съхраняват в кеша с цел ускоряване на показването.
- Кеширани данни – данните, извлечени по време на сърфиране, се съхраняват в кеша, така че последващите посещения на изгледа да се зареждат директно от кеша, което подобрява скоростта на навигация.
- Дисплей на контролния панел – търсенето, превключвателят на изгледи и всички елементи, разположени в горната част на екрана, са директно достъпни, без да се чака зареждането на данните, което позволява директно извършване на търсения.
- Форматиране на падащи менюта – падащите менюта за търсене вече включват основно форматиране на текст, за да се подобри четливостта.
- Импортиране във всеки файлов формат – при импортиране на файлове с инструмента за импортиране е разрешен всеки файлов формат в двоични полета (налично от версия 18.0).
- Инкрементално масово редактиране – когато числовите полета се редактират масово в списък, използвайте операторите за присвояване събиране (+=), изваждане (-=), умножение (*=) и деление (/=), за да увеличите или намалите всички стойности. Например, изберете всички продукти и въведете „*=1.1“, за да увеличите цените с 10%.
… и още куп други подобрения, касаещи останалите модули и приложения в най-известната в света ERP система с отворен код – Odoo.
Свържете се с нас